Myslivče, je mě jasné, že máš své náboženské přesvědčení (sice zmatené, ale tvoje), že máš svoji náboženskou ideologii. To je nám tu všem jasné.
Ale se skutečným křesťanstvím, které je o životě v Kristově církvi vedené jím ustanovenými pastýři to tvoje náboženství nemá nic společného. Je to jen vachrlatá konstrukce výmyslů rádoby duchovního charakteru.
A ta tě uvádí do stavu náboženského poblouznění, takže ztrácíš pojem o realitě věcí.
Už jsem ti to vysvětloval a znovu to zopakuji: Janův křest není žádným "křtem cédéčka" - ale přesto není ani křtem nového narození z vody a z Ducha, jako je křest ve smyslu Mt 28,19. Je jenom křtem pokání ze hříchů.
Takže i v křesťanství známe dva různé křty; z nich však jenom jeden je křtem nového narození z vody a z Ducha (J 3,5). A o tomto křtu hovoří apoštol jako o "jednom křtu". Není žádný jiný křest (i když může být různých křtů mnoho) - není tedy žádný jiný křest, ve kterém by se narodilo Boží dítě, ve kterém by člověk byl přivtělen do Kristovy církve jako jeho nový úd. Z tohoto pohledu je jenom jedna víra, jenom jeden křest. Skutečná křesťanská víra, skutečný křest.
Neznamená to ovšem, že na světě nejsou už žádné jiné víry!
Např. Cizinec má víru úplně jinou - ten byl (podle jeho slov) "znovuzrozený" mimo křest už dávno před svým druhým křtem v jezeře. V tom jezeře pak už jenom pohřbil svoji "mrtvolu starého člověka".
To všechno si o něm můžeš zpětně dohledat.
|